GAZİ ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK TEŞVİK DÜZENLEME, DENETLEME VE İTİRAZ KOMİSYONU RAPORU 23.02.2023 Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği ve Gazi Üniversitesi Akademik Teşvik Ödeneği Uygulama Usul ve İlkeleri doğrultusunda, akademik teşvik başvuru ve değerlendirme sürecinde tespit edilen sıkça yapılan hatalar ve dikkat edilmesi gereken hususlar aşağıda belirtilmektedir. Sıkça yapılan hatalar ve dikkat edilmesi gereken hususlar 1. Akademik teşvik başvurularının Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği ve Gazi Üniversitesi Akademik Teşvik Ödeneği Uygulama Usul ve İlkeleri dikkate alınmadan yapılması, 2. Editör kurulu üyeliklerinin, yardımcı editörlüklerin, alan editörlüklerinin, makale editörlüklerinin, yayın kurulu üyeliklerinin, danışma kurulu üyeliklerinin, katalog editörlüklerinin, editörler kurulu başkanlığının vb. puanlamaya dahil edilmesi, (ilgili yönetmeliğin 7. maddesinin 4. fıkrası: Dergilerde editörlüğün değerlendirilmesinde, farklı dergilerde de olsa sadece bir editörlük dikkate alınır. Çok editörlü dergilerde sadece baş editör teşvik kapsamında değerlendirilir.) 3. Birden fazla editörlüğün puanlamaya dahil edilmesi, (ilgili yönetmeliğin 7. maddesinin 4. fıkrası: Dergilerde editörlüğün değerlendirilmesinde, farklı dergilerde de olsa sadece bir editörlük dikkate alınır. Çok editörlü dergilerde sadece baş editör teşvik kapsamında değerlendirilir.) 4. Early access (erken erişim), article in press (baskıda), early view (erken görünüm) durumunda online olarak yayımlanmış (henüz cilt, sayı, sayfa numarası almamış) makalelerin puanlamaya dahil edilmesi. Ancak cilt, sayı, sayfa numarası ve yıl bilgisi (ilgili yılda basılmış) bulunan early access (erken erişim) durumundaki makaleler puanlamaya dahildir. 5. Early access (erken erişim), article in press (baskıda), early view (erken görünüm) durumunda online olarak yayımlanmış (henüz cilt, sayı, sayfa numarası almamış) makalelerde yapılan atıfların puanlamaya dahil edilmesi. Ancak cilt, sayı, sayfa numarası ve yıl bilgisi (ilgili yılda basılmış) bulunan early access (erken erişim) durumundaki makalelerde yapılan atıflar puanlamaya dahildir. 6. Yönetmelikte araştırma ve proje tanımına uymayan projelerin puanlamaya dahil edilmesi ve kanıt olarak geçersiz ve onaysız (resmi niteliği haiz olmayan) belgelerin yüklenmesi, (ilgili yönetmeliğin 7. maddesinin 2. fıkrası: Proje faaliyetinin değerlendirilmesinde sadece bilim, teknoloji ve sanata katkı sağlayıcı nitelikte yurtiçinde veya yurtdışında başarı ile sonuçlandırılmış ve sonuç raporu onaylanmış projeler değerlendirmeye alınır. Döner sermaye üzerinden yapılan dış kaynaklı (yurtiçi veya yurtdışı) projelerin bu kapsamda değerlendirilebilmesi için projenin Ar-Ge niteliğinin olması ve toplam proje süresinin dokuz aydan az olmaması koşulu aranır. Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumunun sadece akademik destekleri bu kapsamda değerlendirmeye alınır, ancak sanayi, kamu, girişimcilik, bilimsel etkinlik ve bilim ve toplum destekleri değerlendirmeye alınmaz. Araştırma altyapısı oluşturulması, girişimcilik, araştırmacıların ve öğrencilerin araştırma kültürünün desteklenmesine yönelik projeler, yükseköğretim kurumları tarafından desteklenen bilimsel araştırma projeleri, yerel kalkınma, topluma hizmet, mesleki eğitim, sosyal sorumluluk ve benzeri amaçlar için fon sağlayan Türkiye İş Kurumu, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı, kalkınma ajansları ve benzeri kurumların destekleri, döner sermaye üzerinden yapılan bilirkişilikler ve danışmanlıklar, Avrupa Birliği Katılım Öncesi Mali Yardım projeleri değerlendirmeye alınmaz. Yürütülmüş bir proje için farklı kurum veya kuruluşlarca tamamlayıcı veya destekleyici mahiyette bütçe desteği sağlanmasına yönelik olup temelde aynı projenin parçası veya uzantısı olan çalışmalar için mükerrer puanlama yapılmaz.) 7. Henüz ilgili yılda sonuç raporu onaylanmayan projelerin puanlamaya dahil edilmesi veya sonuç raporunun kanıtlayıcı belge olarak sunulmaması, 8. Yönetmelikteki kriterleri sağlamayan konferans, sempozyum veya kongrede sunulan tebliğlerin puanlamaya dahil edilmesi, 9. Üniversite Yönetim Kurulunca onaylanan uluslararası konferans, sempozyum veya kongrelerde özet olarak basılmış tebliğlerin tam metin gibi değerlendirilerek puanlamaya dahil edilmesi, (İlgili yönetmeliğin 7. maddesinin 9. fıkrasında: Ayrıca etkinliğin uluslararası niteliği haiz olup olmadığı hususunda, ödemeye esas teşkil etmek üzere üniversite yönetim kurulu kararının olması gerekir. Tebliğlerin değerlendirilmesinde tebliğin ilgili etkinlikte sunulmuş ve bunun belgelendirilmiş olması (etkinlik programı ve etkinliğe tebliğde ismi yer alan en az bir araştırmacının katılım sağladığını gösterir belge) esastır. Ayrıca değerlendirme için tebliğin elektronik veya basılı olarak etkinlik tebliğ kitapçığında yer alması ve yayımlanmış tam metninin sunulması gerekir.) 10. Gazi Üniversitesi Akademik Teşvik Ödeneği Uygulama Usul ve İlkeleri’nde belirtilen kanıtlayıcı belgelerin sunulmaması, eksik olarak sunulması veya özensiz hazırlanması, birim akademik teşvik komisyonlarının bu belgeleri “geçerli” kabul etmeleri, 11. Puanlamaya dahil olan faaliyetlerin farklı bir kategori altında değerlendirilmesi, (örneğin: ulusal yayınların uluslararası yayın olarak sunulması, indeks bilgilerinin yanlış gösterilmesi, aynı özgün bilimsel kitapta ikiden fazla bölüm beyan edilmesi vb.) 12. Dergilerin Q (Quartile) sınıfının yanlış belirlenmesi, (dergilerin Q (Quartile) sınıfını belirlemek için sadece ISI WEB of SCIENCE taraması yapılmalıdır. SCImago Journal Rank (SJR) taraması akademik teşvik değerlendirmesinde geçerli değildir.) 13. İlgili faaliyet yılı dışındaki (bir önceki yıl veya bir sonraki yıl gibi) faaliyetlerin puanlamaya dahil edilmesi, 14. Devlet Yükseköğretim Kurumları dışında gerçekleştirilen faaliyetlerin puanlamaya dahil edilmesi, 15. Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği kapsamında yer almayan yayınlarda ve eserlerde yapılan atıfların puanlamaya dahil edilmesi, (İlgili yönetmeliğin 7. maddesinin 8. fıkrası: Atıfların değerlendirilmesinde, sadece bu Yönetmelik kapsamında değerlendirilen yayınlarda veya eserlerde ve bu Yönetmelik kapsamında değerlendirilen yayınlara veya eserlere yapılan atıflar dikkate alınır, diğerleri kapsam dışıdır.) 16. Teşvik başvurusu sonrasında alınan kadro unvanına göre akademik teşvik ödemesinin yapılmasının talep edilmesi, (İlgili yönetmeliğin 8. maddesinin 8. fıkrası: Puanların ve ödemelerin hesaplanmasında öğretim elemanının teşvik başvurusu yaptığı tarihteki kadro unvanı esas alınır.) 17. Sanatsal faaliyetlerde katalogların atıf olarak puanlanması, (İlgili yönetmeliğin 7. maddesinin 8. fıkrası: Atıfların değerlendirilmesinde, sadece bu Yönetmelik kapsamında değerlendirilen yayınlarda veya eserlerde ve bu Yönetmelik kapsamında değerlendirilen yayınlara veya eserlere yapılan atıflar dikkate alınır, diğerleri kapsam dışıdır.) 18. Akademik teşvik başvuru süreci bittikten sonra başvuru yapılması, 19. Akademik teşvik başvurularının, Akademik Teşvik Ödeneği Süreç Yönetim Sistemi (ATÖSİS) üzerinden yapılmaması, 20. Müracaat eden öğretim elemanlarının yanlış/eksik beyanda bulunması, 21. Birim Komisyonlarının başvuruları Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliğine göre değerlendirmemesi,